Engineering

Pneumatická doprava sypkých materiálov

Pneumatická doprava sypkých materiálov

Ponúkame zhotovenie štúdií, návrhu a poradenstvo v oblasti technológie pneumatickej dopravy sypkých materiálov. Zaoberáme sa nielen návrhom nových pneumatických dopravných systémov, ale aj posudzovaním a modernizáciou existujúcich pneumatických doprav. V súčasnej dobe je väčšina uhoľných elektrární a teplární, zlievarní a cementární vybavená, k odlúčeniu popolčeka a rôznych prachových podielov zo spalín, elektrostatickými filtrami. Tieto zariadenia už nie sú dostatočne výkonné vzhľadom k neustále sa sprísňujúcim limitom na odlúčenie týchto prachových častíc z prúdu spalín a preto je väčšina týchto zariadení transformovaná na účinnejšie tkaninové filtre. Prestavba elektrostatického odlučovača na tkaninový filter sebou nesie aj posúdenie a popr. prestavbu existujúcich pneumatických doprav materiálov umiestnených pod výsypkami týchto zdrojov.

Spracovanie štúdie realizuje naša divízia engineering, viď kontakt.

Pneumatická doprava je uzavretý dopravný systém určený na prepravu sypkých od desiatok až po stovky metrov s prepravným výkonom od jednotiek kilogramov po desiatky ton za hodinu. Pneumatickú dopravu možno využiť takmer vo všetkých priemyselných odvetviach. Hoci je jej využitie veľmi rozsiahle, nemožno jednotlivé inštalácie unifikovať a je vždy nutné so zákazníkom hľadať optimálne typ pneumatickej dopravy pre dané podmienky.

Pri pneumatické doprave sa ako možné medium používa vzduch alebo inertný plyn (CO2, N2), alebo vzduch so zníženým obsahom O2.

Rozdelenie pneumatickej dopravy je možné vykonať z niekoľkých hľadísk. Najčastejšie sa člení podľa tlaku dopravného media na:
  • Podtlakovou
  • Pretlakovou
  • Zmiešanú (kombinácia oboch predchádzajúcich)
Podľa rozdielu tlaku v potrubí a atmosférického tlaku sa u podtlakové i pretlakové dopravy rozlišuje pneumatická doprava:
  • Nízkotlakové (rozdiel tlakov menšia než 10 kPa) - zdrojom tlakového vzduchu ventilátory do tlaku 10 kPa a zmiešavacím zariadením sú spravidla ejektory. Doprava je charakteristická veľkým pomerom vzduchu k materiálu a veľkú rýchlosťou.
  • Stredotlaková (rozdiel tlakov 10 kPa až 50 kPa) - zdroj tlakového vzduchu dúchadla v rozsahu 10 až 50 kPa. Zmiešavacím ústrojenstvom sú rotačné podávača alebo špeciálne ejektory. Tento typ dopravy je vhodný pre menej abrazívne materiály s požiadavkou na kontinuálnu prevádzku.
  • Vysokotlakové (rozdiel tlakov 50 kPa až 800 kPa) - je prevádzkovaná v tlakovom rozsahu 50 až 800 kPa s využitím kompresorov. Na dopravu sú využívané špeciálne typizované komorovej podávača s objemom niekoľkých litrov až po 8000 litrov. Vzhľadom na nízky pomeru vzduchu k materiálu je materiál prepravovaný malou rýchlosťou. Tým je tento spôsob dopravy šetrný k dopravovanému materiálu a dopravnému potrubia.
Použitie jednotlivých doprav je závislé od požiadavky výkonových parametrov, vzdialenosť, zrnitosť dopravovaného materiálu a ďalších vlastností a konfigurácie dopravných trasy.

Nízkotlakovú dopravu predstavuje doprava spravidla:
  • Rjektory
  • Zmiešavači
  • Prevzdušňovacími žľaby
Stredotlakovú dopravu predstavuje doprava:
  • Zmiešavači
  • Prevzdušňovacími žľaby
Vysokotlakovú dopravu predstavuje doprava:
  • Komorovými podávači
  • Šnekovými podávači